pesarak

هرچی که فکرش کنی

pesarak

هرچی که فکرش کنی

نگاهی به تازه های ارتباطات در نشریات

موضوع IT از اهم مباحث مطرح در سطح جهان می باشد،ایرنا با توجه به رسالت خبری خود اقدام به انتشار برخی از مباحث جدید ارتباطی درنشریات نموده است."انقلاب در همگانی شدن Web"، "پایان امپراتوری آمریکابراینترنت"و"پورتال چیست؟"ازجمله تازه ترین مباحث خبری روزنامه ها در حوزه ارتباطات میباشد  
  


 

* دبیرخانه دائمی جشنواره جامعه مجازی ، بازی های رایانه ای فارسی ساماندهی می شوند / ابرار اقتصادی /سه شنبه 19 شهریور
- محمد کامبد دبیر دبیرخانه دائمی جشنواره جامعه مجازی هدف از ایجاد این پورتال را ساماندهی بازی های رایانه ای تحت یک استاندارد مشخص اعلام کرد و اظهار داشت : متاسفانه در سال های اخیر در کشور توجه بسیار کمی به حوزه بازی های رایانه ای بومی و داخلی شده است به عبارتی عدم تولید مناسب و ترتیب بندی بازی های رایانه ای یکی از مشکلات این حوزه به حساب می آمد که با ساخت این پورتال از این به بعد شاهد GAME فارسی در کشور خواهیم بود.
********************************************
* در یک سال اخیر ، رتبه ایران در به کارگیری دولت الکترونیک تغییری نکرد / ابراراقتصادی/ سه شنبه 19شهریور
- علی اکبر جلالی با اشاره به جایگاه ایران در زمینه به کار گیری دولت الکترونیکی گفت : ایران در سال 86 در میان 206 کشور دنیا در زمینه به کارگیری دولت الکترونیکی رتبه 108 را کسب کرده بود و اکنون هم در سال 87 بر اساس آمار موجود رتبه ایران هیچ تغییری نکرده است . وی اضافه کرد : برخی به دنبال غلط جلوه دادن آمارها به صورت مثبت هستند و از انتشار آمار منفی جلوگیری می کنند ؛ این در حالی است که ما اصلا پیشرفتی در این زمینه نکرده ایم ، بلکه در جای خود ساکن مانده ایم .
********************************************
* انقلاب در همگانی شدن Web/ ایران / سه شنبه 19 شهریور
- اینترنت را می توان جزو پیچیده ترین اختراعات بشر دانست که از زمان ظهورش تاکنون امکانات آن متنوع تر شده است و روزبه روز شاهد تسریع ارتباطات در میان جوامع مختلف بااستفاده از ابزارها ی اینترنت هستیم که یکی از ابزارها شبکه جهانی web است.Web با تاریخ 15ساله خود بیش از یک میلیارد مشتری دارد و پس از پست الکترونیک دومین سرویس پرطرفدار شبکه اینترنت است.نسخه های جدید وب که همانند نسخه های نرم افزار ها به روز رسانی می شود هم اکنون با اصطلاحاتی همچون وب1، وب2و وب3همگانی شده است و خبر از یک انقلاب online را می دهد ، انقلابی در همگانی شدن web.
********************************************
* شبکه های اجتماعی ، مهمترین بستر انتشار ویروس های اینترنتی / ابراراقتصادی/ چهارشنبه 20 شهریور
- شبکه های اجتماعی محل گردهمایی صدها میلیون کاربر اینترنت است که بدون توجه به مرز ، زبان ، جنس و فرهنگ ، به تعامل و تبادل اطلاعات می پردازند . بنابر اعلام شرکت امنیتی پاندا، مهمترین روش آغاز پراکندگی نرم افزارهای مخرب در شبکه های اجتماعی ، پنهان شدن این نرم افزار ها در صفحات وب،فایل های اشتراکی و لینک های مخرب و سپس فعال شدن آن ها توسط عملکردهای ناآگاهانه کاربران در این شبکه هاست.
********************************************
*پایان امپراطوری آمریکا بر اینترنت / جام جم/ چهارشنبه 20 شهریور
- دوران زمامداری و امپراطوری آمریکا به دنیای مجازی ، در ظاهر رو به اتمام است.به اعتقاد تکنولوژیست های اینترنتی ، کشورهایی مانند چین و هند در حال انجام سرمایه گذاریهای بزرگ تر در فناوری نسل جدید اینترنت هستند که احتمالا در تعیین آینده شبکه حیاتی خواهد بود. به گفته کارشناسان ،تقلیل جایگاه آمریکا به عنوان نقطه مرکزی در فضای سایبر از جمله علائمی است که نشان می دهد جهان در حال تبدیل شدن به وضعیت معروف به بازی در شرایط مساوی از هر دو بعد اقتصادی و سیاسی است.
********************************************
* اعتراف شرکت مخابرات بر عقب ماندگی شدید کشور در اینترنت ، قیمت واقعی اینترنت بسیار پایین تر از قیمت فعلی است/ همشهری/ چهارشنبه 20 شهریور
- متاسفانه در چند ماه گذشته که شکاف عظیم جامعه اطلاعاتی ایران را با دنیا آشکارتر شده است،به جای آنکه شاهد رویکردی قوی بر این امر باشیم،تنها چیزی که از متولیان امر می بینیم ،فرافکنی و ارائه آمارها و اطلاعات نه چندان درست از سوی دولت است.مهندس نوروزی معاون مدیرکل شرکت دیتا 4 نکته و دلیل را برای ورود شرکت مخابرات به عرصه اینترنت پرسرعت بیان کرده که دلیل سوم ، گران بودن قیمت استفاده از اینترنت پرسرعت برای کاربران داخلی بود که به لحاظ فنی قیمت واقعی آن بسیار پایین تر از قیمت های فعلی است... شرکت مخابرات با خرید انبوه،هزینه ها را کاهش خواهد داد.
********************************************
* برای مردم فقیر کشورهای در حال توسعه ، دسترسی به اینترنت ارزان فراهم می شود / ابرار اقتصادی/ پنجشنبه 21 شهریور
- شرکت ماهواره ای Networks O3b با گوگل و HSBC ، بزرگ ترین بانک اروپا و سرمایه گذاران دیگر متحد شده تا از طریق ماهواره به میلیون ها نفر در آفریقا و سایر بازارهای نوظهور دسترسی به اینترنت پرسرعت ارزان فراهم کند.
این گروه که نام آن مخفف عبارت سه میلیارد نفر دیگر از مردمی است که به اینترنت دسترسی ندارند، قرار است از 16 ماهواره استفاده کنند اما 60 میلیونی که تاکنون جمع آوری کرده اند برای این منظور کافی نیست ؛ پیش بینی شده این پروژه تا زمان راه اندازی 650 میلیون دلار هزینه داشته باشد
********************************************
* پورتال چیست ؟ / حمایت / پنجشنبه 21 شهریور
- ترجمه کلمه portal به فارسی در فرهنگهای لغت " دریچه "،" درگاه‌ "و" مدخل "ذکر شده اما کلمه پورتال در تکنولوژی اطلاعات معنی متفاوتی دارد. پورتال صفحه وب واسطی است که امکان دسترسی آسان را به هر چیزی که کاربر ، برای انجام وظیفه یا خواسته اش نیاز دارد – بدون توجه به اینکه محل فیزیکی آن کجاست ، فراهم می کند . به بیان دیگر پورتال " درگاهی " است به دنیای مجازی که کاربر می تواند از طریق امکانات فراهم شده در آن ، تمامی نیازهای خود را برآورده کند.
********************************************
* گوگل روزنامه های قدیمی را برای مطالعه ی آنلاین دیجیتالی می کند / خبر / پنجشنبه 21 شهریور
- گوگل در حال همکاری با شمار زیادی از روزنامه ها است تا با دیجیتالی کردن آرشیو نسخه های قدیمی آن ها ، تاریخ را به اینترنت بیاورد.
پانیت سونی ،مدیر محصول گوگل،در یک پست وبلاگی در وب سایت این غول اینترنتی نوشت : بنابر برآورد ما در سراسر جهان میلیاردها صفحه خبری وجود دارد که حاوی اخباری هستند که تاکنون به رشته تحریر در آمده اند و هدف ما کمک به خوانند گان برای یافتن تمامی آن ها از کوچک ترین هفته نامه محلی تا بزرگ ترین نشریه ملی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد