pesarak

هرچی که فکرش کنی

pesarak

هرچی که فکرش کنی

مقامات صهیونیست: اسرائیل ماندنی نیست

بسیاری از سران سیاسی و علمی رژیم صهیونیستی با بیان این که این رژیم بسیاری از خیالات و اهداف خود را نقش بر‌آب می‌بیند، درباره موجودیت این رژیم با ناامیدی شدید اظهارنظر و تاکید می‌کنند:‌ اسرائیل ماندنی نیست.  

  


 

روزنامه سوری «تشرین» در گزارش روز دوشنبه خود نوشت: نگرانی‌های اسرائیل درباره بقای خود روز به روز افزون و شک و تردیدهای سران آن به تداوم موجودیت‌شان بیشتر می‌شود.
تشرین نوشت: "بنیامین نتانیاهو" رئیس حزب لیکود در مقاله‌ای بسیار مهم در اوایل انتفاضه دوم فلسطین نوشت "اسرائیل با فلسطینیان وارد جنگی می‌‌شود که این جنگ، جنگ موجودیت است نه جنگ مرز و خاک".
بنابراین گزارش، «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در آستانه جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 علیه لبنان که در نهایت به شکست مفتضحانه اسرائیل انجامید، مضمون حرف نتانیاهو را بار دیگر بیان کرده و گفته بود "این جنگِ موجودیت است که نتیجه آن، سرنوشت اسرائیل را رقم می‌زند، یا حیات بخش است یا پایان بخش حیات اسرائیل".
همچنین «مرون بینفستی» پژوهشگر چپگرای اسرائیلی در هفته نخست جنگ 33 روزه در تحلیلی نوشت، این جنگ [33 روزه] آغاز شد تا دوباره نگرش تهدید موجودیت اسرائیل پس از سال‌ها زنده شود.
علاوه بر این «اسرائیل اومان» دانشمندی اسرائیلی و دارنده جایزه اقتصاد نوبل با ابراز شک و تردید در تداوم حیات این رژیم می‌گوید "شمار بسیاری از یهودیان نمی‌دانند چرا در اسرائیل هستند. اگر ندانیم چرا در اینجا هستیم،‌ اگر ندانیم که اسرائیل مکانی فقط برای زندگی نیست، اسرائیل باقی نخواهد ماند".
بنابراین گزارش، «موشه ارینز» وزیر سابق دفاع این رژیم در مقاله‌ای به نام «مرثیه‌ای برای شکست» (روزنامه‌ هاآرتص 13/8/2006)، و «باروخ کمرلنگ» استاد رشته جامعه‌شناسی دانشگاه رژیم‌صهیونیستی در مقاله‌ای به نام «فروپاشی جهان‌بینی» (یدیعوت آحارونوت 31/7/2006) نیز در تداوم موجودیت این رژیم تردید و با حس ناامیدی اعلام کردند زلزله‌ای که جنگ 33 روزه ایجاد کرد با زلزله‌ای که در سال 1967 ایجاد شد مقایسه شدنی نیست و علاوه بر این اصطلاحات چپ و راست‌گرا و میانه‌‌رو دیگر مفاهیم ایدئولوژیکی خود را از دست داده‌ است.
از طرف دیگر، «پاتریک سیل» نویسنده و تحلیلگر انگلیسی، عقیده‌ای مشابه دارد و معتقد است، "خیال" این که اسرائیل ارتشی شکست‌ناپذیر دارد دیگر نقش بر آب شده و در نتیجه گسترش راهبردی سنتی اسرائیلی که بر پایه اعمال سلطه مطلق بر منطقه است از بین رفته و نابوده شده‌ است.
تشرین افزود: "ایگال آلون" یکی از رهبران ارتشی سابق و پایگذاران اسرائیل و یکی از طراحان راهبردی آن چند هفته پیش از مرگ خود دقیقا در تاریخ 30/7/1979 با ابراز شدید ناامیدی درباره موجودیت اسرائیل می‌گوید "اشتباه کردیم اسرائیل را در فلسطین ایجاد کردیم...شاید اگر تاریخ تکرار می‌شد و در کنفرانس "بازل" ما مکانی دیگر در آفریقا یا غیر آن [برای تاسیس اسرائیل] برمی‌گزیدیم موفق‌تر می‌بودیم".
"ایهود اولمرت" نخست‌وزیر مستعفی رژیم‌ صهیونیستی که قربانی شکست در جنگ 33 روزه علیه لبنان شد و سرانجام در تاریخ 21 سپتامبر سقوط کرد، در تاریخ یکشنبه 14 سپتامبر امسال (24 شهریور) به مانند دیگر سران سیاسی این رژیم که از عرصه سیاسی فاصله گرفتند و توانستند حقیقت فکر و نظر خود را بیان کنند با ابراز ناامیدی خود درباره موجودیت و اهداف ایدئولوژیک تاسیس اسرائیل در جلسه یکی مانده به آخر خود با کابینه، تاکید کرد "ایده اسرائیل بزرگ [از نیل تا فرات] دیگر از بین رفته است و هر کس هنوز در این خصوص فکر می‌کند و از آن سخن می‌گوید در توهم به سر می‌برد".
پس از سخنان ناامیدانه اولمرت، 12 روز بعد "سید حسن نصرالله" در سخنرانی خود در مراسم افطار "هیئت حمایت از مقاومت اسلامی" در شهر بیروت تاکید کرد: پیروزهای مقاومت [جنگ 33 روزه] آخرین میخ را بر تابوت ایده اسرائیل بزرگ وارد کرد.
نصرالله افزود: ایده موسوم به اسرائیل بزرگ در جنگ 33 روزه نابود شد و مقاومت همه تجربه‌ها و خطرات واقعی که آن را تهدید می‌کرد، پشت سرگذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد